SENCORI LUGU

50 aastat tagasi
SENCORI LUGU

SAAMISLUGU


SENCOR kaubamärgi lugu algas rohkem kui 20 aastat enne selle asutamist. Jaapan tegeles sõja tõttu laastatud majanduse taastamisega ja üks viis selle saavutamiseks oli oskusteabe ostmine USA-st ja Euroopast, sellesse investeeris valitsus üle miljardi dollari. Jaapani kohal säras uus ere täht – elektroonika. Sõjaeelsete ettevõtete (Panasonic, Hitachi, Sharp) kõrvale ilmusid uued ettevõtted – Sony, Akai, Sanyo, Aiwa ja 1969. aastal SENCOR. 1960ndate lõpp, rahutuste ja revolutsioonide aeg kogu maailmas, tähendas Jaapani elektroonikaettevõtete jaoks märkimisväärseid muudatusi. Imporditud tehnoloogia ei suutnud nõudlust rahuldada ja selle tulemuseks oli madalseis. Jaapani murranguliseks ülesandeks oli hakata ise teadus- ja arendustegevusega tegelema, avastades uut tehnoloogiat, uusi tooteid. Jaapani tehnoloogiline ime võis alata.
1969

AASTA, MIS MUUTIS KÕIKE


Autor Rob Kirkpatrick viitas 1969. aastale kui "aastale, mis muutis kõike". Ameeriklased kõndisid Kuu peal, venelased vallutasid Veenuse. Sündis Internet – esimene arvuti ühendati võrku. Siirdati esimene tehissüda. Vietnamis kestis sõda ja spontaansed sõjavastased meeleavaldused muutusid aina tugevamaks, jõudes haripunkti Woodstocki festivalil.

Sündis punk. ... Ja selle sündmuste ahela jooksul, keset rahutut ja pöördelist aega, asutati Jaapanis SENCOR. Tuhande südame kaubamärk (SEN tähendab jaapani keeles 1000, COR on ladina keeles süda). Kõik peavad kogu südamega asja juures olemas, vastasel juhul ei ole võimalik sellisel perioodil edu saavutada. Südikus, soov ja selge kujutlusvõime täiendasid traditsionaalset Jaapani distsipliini, tööeetikat ja perfektsionismi. Logosse ilmus väike punane päike (täht "O"). See on üks kõige tähendusrikkam sümbol Jaapanis, tõusva päikese maal. SENCORI jaoks tähendas see „punane täpp“ ka kohustust: „Meie toodete kvaliteet on varsti võrreldav suurema osa ülemaailmsete kaubamärkide eliidiga“ (mida sel ajal esindas Blaupunkt oma logo legendaarse sinise punktiga).
1970ndad

LAIENEMINE


Maailm tegeles 1970ndatel naftakriisiga, aga Jaapani elektroonikaettevõtted jätkasid oma tõusu. SENCOR oli üks neist. Oli algusest peale selge, et nad teadsid, mida teevad. Kvaliteet elektroonikatööstuses oli hädavajalik, SENCOR oli tulemusele orienteeritud ja lisas täiendavaid tunnuseid – innovatiivsus ja mitmekesisus, erinev ja originaalne disain, värvid, unikaalsed omadused ja kättesaadavus, sest SENCORI fookus oli algusest peale inimestel, mitte vidinate kogujal või snoobil. Ettevõte alustas eksportimist läbi Aasia ja Euroopa ning laiendas turgu järk-järgult kõigile viiele maailmajaole. SENCORI kassett- ja automakid said populaarseks Suurbritannias ja kohe pärast seda terves Euroopas. SENCORI suurim evolutsiooniline triumf oli kõige esimene, nii mõnelgi moel läbimurre, mitmerajaline stereo, mida tutvustati juba 1972. aastal. SENCORI arendajad tõid kiiresti lauale teisi revolutsioonilisi tehnoloogiaid, kaasa arvatud „tagasikerimise“ funktsioon kassettmakkidele, kahe kassetiga makk, millega saab salvestada või Mobile Hi-Fi – üks esimesi kaasaskantavaid Hi-Fi süsteeme, millel on Dolby NR® müra vähendamise süsteem. SENCOR andis Euroopale uue ligipääsu automakkidele ja tutvustas eelkõige uut toodet – automakki kassetimängijaga.
 

HINGEGA TOOTED, LOODUD SÜDAMEGA


Tehnoloogia ei olnud ainus SENCORI liikumapanev jõud. Selleks oli ka eelnevalt mainitud süda. SENCOR tahtis, et inimesed naudiksid nende toodete kasutamist. Seega oli väga tähtis, et toodetel oleks originaalne ja huvitav disain, need oleksid kasutajasõbralikud ja intuitiivsed ning mitte lahedalt elegantsed, vastupidi, tooted pidid pakkuma värvivalikut, et tarbijatel oleks isikupärastamise võimalus ja inimese ning tehnoloogia vahel tekiks side. SENCORI moto oli – Miks ei tohiks inimene oma elektroonikaseadmete kasutamist nautida? Ja see moto kehtib tänapäevani.
1990ndad

EUROOPASSE KOLIMINE


1990ndatel sai SENCORIST Euroopa ettevõte. Seda juhitakse Euroopast, tooted on valmistatud Aasias ja Euroopa riikides, aga sellest hoolimata jäi ettevõtte süda paika, Jaapanisse. SENCORI logo muutus, aga ettevõte jätkab Jaapani tehnoloogilisest imest tuletatud parimate traditsioonide tunnustamist ja järgib järjekindlalt arenduskava, mille lõid originaalsed asutajad. Sõna muutus väiksemaks, aga nägemus ja soovid jäid samaks. Siht, mille poole SENCORI kaubamärk suundub, on kombinatsioon Jaapani traditsioonidest ja kvaliteedist koos Euroopa äritegevusega. Süda on jälle esireas. Kui keegi ütleb, et emotsioonid ei kuulu äri juurde, nad tõesti eksivad.
Tänapäev

MITMEKESISUS JA UUENDUSLIKKUS


Tänapäeval keskendub SENCOR mitmele trendile, mis muudab selle kaubamärgi maailmaturul eksklusiivseks. Ennekõike on selleks toodete lai valik. Sama oli Jaapanis 1970ndatel ja kogu maailmas kolmanda aastatuhande alguses, SENCOR tarnib nüüd tooteid rohkem kui 55 riiki, SENCOR reageerib kõigile jooksvatele teemadele ja laiendab pidevalt oma toodete portfelli, mis sisaldab tänapäeval üle tuhande eseme kuues tootekategoorias (koduelektroonika, tahvlid ja telefonid, kontor, autoelektroonika, köögiseadmed, ilu ja tervis) ja tooteid lisatakse iga kuu. Kui teised kaubamärgid räägivad pidevalt uuendustest, toob SENCOR uuendusi pidevalt oma tootevalikusse.
 

DISAIN JA VÄRVID


Disain on samuti tähtis. Ainult tooted ja nende pakendid. Teatud tootekategooriates pakub SENCOR suurimat valikut värve ühegi erandita. Värvid sobituvad ideaalselt, seega kui keegi ostab kümme erinevat sama värvi seadet, näiteks lillat, võib ta kindel olla, et need on kõik sama tooni. SENCOR otsustas vabaneda melanhoolsetest ja konservatiivsetest kahvatutest köökidest ja korteritest, tuues pildile värvid ja individuaalsuse. Igaüks saab näidata oma isikupära, valides lihtsalt värvi. Sellega sünnib side inimese ja elektroonikaseadme vahel ja seda tugevdab funktsionaalsus, kasutajasõbralikkus ja suurepärane teenindus. Ja muidugi kättesaadavus, sest hinnapoliitika puhul järgib SENCOR reeglit: Kvaliteet sobiva hinnaga – mitte sentigi rohkem! Toodete pakendid on samuti ebatavalised ja isikupärased. Pakendil on toodud täpselt selle sees olev toode, samuti on värv täpselt kujutatud.

Sencor tooted

Tühista
te võrdlete -
Võrdle